DOLAR 34,7610 0.05%
EURO 36,5383 -0.04%
ALTIN 2.952,230,06
BITCOIN %
İstanbul
°

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
Çin nasıl dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi oldu?
154 okunma

Çin nasıl dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi oldu?

ABONE OL
8 Temmuz 2024 00:06
Çin nasıl dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi oldu?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Elektrikli otomobiller artık iyiden iyiye hayatımıza girerken dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olan Çin de son yıllarda bu sektördeki atılımı ile dikkat çekiyor.

Peki bundan on yıllar önce doğru dürüst bir otomotiv endüstrisi bile bulunmayan ülke yıllar içinde nasıl elektrikli otomobil sektörünün en büyük oyuncusu haline geldi?

Bundan neredeyse on yıl önce, Çin’in en büyük otomobil üreticilerinden biri olan SAIC firmasını ziyaret eden Başkan Şi Jinping, Çin’i elektrikli araç endüstrisine hakim olma yoluna sokacak çok önemli bir konuşma yaptı.

Şi o dönem güçlü bir otomobil üreticisi olmanın yolunun ‘yeni enerjili araçlar geliştirmekten geçtiğini’ söyledi ve bu sektörde avantajlı bir başlangıç elde etmenin küresel rekabetin anahtarı olduğunu belirtti.

O dönem Çin’de yabancı ortaklarla çalışmayan yerli otomobil üreticileri ve markaları, motor ve diğer otomotiv teknolojilerinde geri kalmış ve kalitesiz olarak görülüyordu.

REKABETİN ANAHTARI

Sonrasında Çin küresel rekabette öne geçmek ve çevresel zorlukların üstesinden gelmek için yakıt tasarruflu ve alternatif enerjili araçlara ağırlık verdi.

Devlet 2012 yılında satış hedefleri belirleyerek, sübvansiyonlar sağlayarak ve şarj altyapısı oluşturmak için kaynak ayırarak sektörü geliştirmenin yollarını belirleyen bir kılavuz yayınlamıştı.

Bu politikalar Çin’in Batılı ve Asyalı otomobil devlerini, özellikle de Toyota’ya ev sahipliği yapan Japonya’yı geride bırakmasının anahtarı olarak görüldü.

Diğer taraftan Tesla özel bir izinle Şangay fabrikasını 2019 yılında tamamladı. Tesla’nın pazara girmesi, yerel oyuncuları daha uzun menzilli ve daha iyi elektrikli araçlar üretmeye teşvik etti.

EN BÜYÜK TEDARİKÇİ

2024 yılına geldiğimizde Çin dünyanın en büyük otomobil pazarı haline geldi ve geçen yıl teslim edilen 9,5 milyon araçla diğer tüm ülkelerden daha fazla elektrikli araç sattı. Ayrıca batarya tedarik zincirinin çoğunun kontrolünü ele geçirdi.

Çinli elektrikli otomobil üreticisi BYD, geçen yıl Volkswagen’i tahtından indirerek Çin’de en çok satan marka haline geldi ve 2023’ün son çeyreğinde dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi olarak Tesla’yı geride bıraktı.

Çin ayrıca 1,5 milyonu elektrikli araç veya fişli hibrit olmak üzere yurtdışına 4,1 milyon araç gönderdi. Böylece Çin, Japonya’yı geride bırakarak dünyanın en büyük otomobil ihracatçısı oldu.

BATI İLE GERİLİM ARTIYOR

Elde edilen satışlar Pekin’in sanayi politikasının başarısının kanıtı olurken diğer yandan Batı ile gerilimin de artmasına sebep oluyor. Çin’in elektrikli araçlardaki başarısı, Washington ve Brüksel’de önemli bir rahatsızlık kaynağı haline geldi.

Yurtiçinde yavaşlayan büyüme, Çinli otomobil üreticilerini uygun fiyatlı araçları için başka yerlerde alıcı aramaya itiyor. Ayrıca Çin, kendi elektrikli araç tedarik zincirlerini geliştirmeye çalışan AB ve ABD’de ticari engellerle karşılaşıyor. Batılı ülkeler Çin’i kapasite fazlasını ihraç etmekle suçluyor.

ABD, Çin otomobillerine yönelik ithalat tarifelerini dört katına çıkararak yüzde 100’ün üzerine çıkarırken, AB de devlet sübvansiyonlarından haksız bir avantaj elde edilip edilmediğini görmek için Çin elektrikli araç üreticilerine soruşturma başlattı. Rusya ise Çinli otomobil üreticilerinden üretimi yerelleştirmeyi düşünmelerini istedi.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
Full HD Film izlededektifdeneme bonusu veren sitelerkıbrıs escorteryaman escortEscort Eryamanankara escortDeneme Bonusu Veren Sitelertanıtım yazısıeryaman escortkıbrıs escort bayansex bonusu deneme veren milf siteleri HDporno film izleDeneme bonusu veren sitelergaziantep escortgaziantep escortmersin escortkayseri escortkayseri escort
deneme bonusu veren siteler kullanıcıların kendine olan güvenini artırır. Yeni kullanıcılar, oyunları deneme fırsatı buldukça ve başarılı oldukça, kendilerine olan güvenleri artar.
bahis siteleri kullanıcılarına çeşitli spor dallarında bahis yapma imkanı sunar. Türkiye'de yasal bahis siteleri kadar yabancı bahis siteleri de popülerdir. Güvenilir bahis siteleri, lisanslı ve kullanıcı dostu arayüzleriyle dikkat çeker. Bahis sitelerinde yüksek oranlar ve geniş bahis seçenekleri bulunur.
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler