DOLAR 38,0121 0.06%
EURO 41,1567 0.55%
ALTIN 3.709,810,58
BITCOIN %
İstanbul
°

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
Trafikte sahte far kaza riskini artırıyor
33 okunma

Trafikte sahte far kaza riskini artırıyor

ABONE OL
29 Ocak 2025 15:41
Trafikte sahte far kaza riskini artırıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı 2024 itibarıyla 28 milyonun üzerinde. Sadece otomobil sayısı 16 milyon 232 binden fazla. Özellikle büyük şehirlerle araç sayısı ve doğal olarak trafik yoğunluğu bir hayli fazla. Böyle bir tabloda elbette kaza riski yüksek.

Ancak son dönemlerde bu riski daha da artıran başka bir faktör daha var. Aracın orijinal farını sahte Xenon far ile değiştirenler, farklı renkte farlarla trafiğe çıkanlar ve havada hiç sis olmamasına rağmen sis farı açık şekilde yola devam edenler…

Tüm bunları alt alta eklediğinizde ortaya sadece basit bir trafik kuralı ihlali çıkmıyor. Yalnızca kendinin değil trafikte birlikte seyrettiği diğer tüm unsurların da güvenliğini tehlikeye atan ve mantar gibi çoğalan bir alışkanlıktan bahsediyoruz.

Ülkemizde otomotiv sektörünün yakından tanıdığı isimlerden biri olan Turgut Yüksekdağ ile hem sahte far meselesini hem de muhtemel çözüm önerilerini konuştuk.

Yanlış far kullanımı trafikteki diğer sürücülerin görüş açısını da olumsuz etkiliyor.[Yanlış far kullanımı trafikteki diğer sürücülerin görüş açısını da olumsuz etkiliyor.]Sahte fara ceza yazılması gerekiyor

Öncelikle bir hususa açıklık getirmek istiyoruz. Trafikte far olayının bir düzenlemesi var mı? Ya da daha net bir şekilde soracak olursak, standart olmayan far takmak yasak mı? Turgut Yüksekdağ, bu uygulamanın yasak olduğunu söylüyor. Doğal olarak aslında ceza yazılabilecek bir durum. Ancak trafik polislerinin bu konuya eğilmek yerine daha öncelikli meselelere yoğunlaştığı kanaatinde.

Kurala uygun değilse o zaman ülkemizde sadece TÜVTÜRK tarafından yapılan muayeneden nasıl geçtiğini de açıklık getiriyor Yüksekdağ ve “Aracın randevu günü ve saati belli. O an farı orijinaliyle değiştiriyorlar. Sonra muayeneden geçip, ilk fırsatta sahte farı bir kez daha araçlarına takıyorlar.” diyor.

Sektör temsilcileri bu tür farların 'daha iyi görüş sağladığı' inancının yanlış olduğu görüşünde.[Sektör temsilcileri bu tür farların ‘daha iyi görüş sağladığı’ inancının yanlış olduğu görüşünde.]“Sahte farlar daha iyi bir görüş sağlamıyor”

Yüksekdağ, meselenin teknik yönünü de ele alıyor ve aslında takılan bu sahte farların kesinlikle daha iyi bir görüş sağlamadığının altını çiziyor. Bu yolu seçen araç sürücülerinin trafikteki diğer tüm unsurların canını tehlikeye attığını belirtip, devam ediyor:

“Sahte farlar görüşü daha iyi yapmıyor. Sanılanın aksine aracı daha güzel göstermiyor. Bu tür şeyleri ‘modifiye’ sanan bir grup var ülkemizde. Hayır, siz aracınızı modifiye etmiyorsunuz. Aksine hem kendinize hem başkalarına kötülük ediyorsunuz.

Çünkü kullandığımız araçlar için çok gelişmiş teknolojilerin de desteğiyle onlarca, yüzlerce mühendis çalışıyor. Sürücünün en iyi görüş açısını alabilmesi için en ideal far sistemleri araca takılıyor. Ayrıca bu işlemler yapılırken trafikte herkesin düşünüldüğü, tüm kuralların gözden geçirilerek hareket edildiği bir sistematik mevcut.

Siz ise bunu değiştirip, ne işe yaradığı belli olmayan ampuller takarak yola devam ediyorsunuz. O farların aracınızın elektrik aksamına da zarar verme ihtimali var çünkü özellikle Çin’den gelen bu farların bir sertifikasyonu yok. Bu tür farlar takıldığında aracının değerinin artığını düşünenlere de buradan cevap verelim. Hayır, bu tür değişimler arabanızı daha yüksek bir fiyata ulaştırmıyor.

Her ne kadar polisin görevi olsa da şu an tüm araçları far üzerinden takip etmek belki de pek mümkün değil. Çünkü trafik polislerinin de yükü bir hayli fazla. Çözüm olarak bu işlemi uygulayan yerlerle ilgili adım atılabilir. Kurallara uygun olmayan farların ithalatını tamamen yasaklanabilir. Eğer kolluk ceza yazsın isteniyorsa o zaman mevcut cezaların çok daha caydırıcı bir hale getirilmesi düşünülebilir.”

Açık havalarda bile sis farlarını açan sürücü sayısı maalesef hızla artıyor.[Açık havalarda bile sis farlarını açan sürücü sayısı maalesef hızla artıyor.]“Normal havada sis farı açılmaz”

Trafikte geçirdiğimiz vakit giderek artıyor. Haliyle daha fazla gözlem imkanımız oluyor. Gözleri adeta kör eden sahte farların yanı sıra bir mesele daha var dikkatimizi çeken. Açık havalarda dahi sis farlarını açan sürücü sayısındaki artış…

Turgut Yüksekdağ da benzer bir gözleme sahip… Sis farlarının sisli havalarda kör noktaları ve aracın yan taraflarını daha iyi aydınlatmak için yapıldığı bilgisini paylaşıyor önce. Ama son dönemlerde Türkiye’de açık havada dahi herkesin sis farlarını açarak ilerlediğini vurgulayıp, sözlerini şöyle tamamlıyor:

“Neden tertemiz havada sis farları açık şekilde ilerleniyor sorusunun mantıklı bir yanıtı yok. Ülkemizde maalesef bunu dahi gösteriş amacıyla kullanan bir grup var. Ne işe yaradığına dair hiçbir fikri yok ama araca biner binmez ilk işi sis farlarını açmak oluyor.

Uzmanlar, sadece 'doğru far ayarı' ile görüşün çok daha iyi olacağı görüşünde.[Uzmanlar, sadece ‘doğru far ayarı’ ile görüşün çok daha iyi olacağı görüşünde.]

Madem farlardan ilerledik bence üzerine konuşmamız gereken asıl meselelerden biri far ayarları. Ülkemizde bu konu kesinlikle gözden kaçıyor. Aracın farının bir gökyüzüne diğeri tamamen yere bakıyor. Ya da ikisi birden kötü ayarlanmış oluyor. Ön taraftaki yolu doğru açıyla görebilmek çok önemli. Bunun anahtarı da doğru far ayarı. Maalesef sürücüler buna bile dikkat etmiyor.

Yukarıda da bahsettiğimiz sahte far isteği ya da sisleri açmanın temelinde de bazen bu sorun yatıyor. Doğru far ayarları olsa başka bir şeye ihtiyacı kalmayacak. Kaldı ki far ayarı yaptırmak çok basit bir işlem. Bunu yapmadığı için görüş açısı düşüyor. Çareyi sisleri de açmakta ya da sahte farlarda buluyor.

Açık havada sis farı açmanın da cezası var. Ancak her şeyi polisten ve cezalardan beklememek gerek. Sürücülerin far konusunda da bilinçlenmesi şart.”

ETİKETLEREmniyet Genel MüdürlüğüOtomotivPolisTrafikTrafik Kazası

Haber Kaynak : TRTHABER.COM

“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
Full HD Film izlededektiforganik hit botuşehirler arası nakliyebatum escortstbilisi escort